?> ارسال اظهارنامه ارزش افزوده - راهبرد ارقام دانا

در مقاله قبل به بررسی موضوع آشنایی با انواع خدمات حسابداری اشاره داشته ایم حال امروز قصد داریم به یکی از مهمترین خدمات شرکت راهبرد ارقام دانا در حوزه اظهارنامه های مالیاتی با محوریت (ارسال اظهارنامه ارزش افزوده) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تهیه و ارائه دادن اظهارنامه های مالیاتی و مدارک رسمی را آماده کردن:

اسناد و مدارک را که لازم است باید مطابق با اساسنامه اجرایی تدوین مدارک قانونی آماده شود که این از خدمات مالی سازمان های حسابداری محسوب می شود. زمان ثبت شرکت یا مؤسسه خود باید کد اقتصادی و شناسه ملی مربوطه را دریافت کرده و در بخش مالیاتی مربوط به محل کسب و کار یعنی محدوده دفتر مرکزی، نام نویسی کنیم. امروزه با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات، بیشتر کارهای مالیاتی مودیان، بدون اینکه به سازمان های مالیاتی مراجعه کنن و بدون استفاده از کاغذ و پر کردن فرم ها صورت می گیرد. یکی از مهم ترین تکلیفی که یک مودی مالیاتی داره، تهیه گزارش اظهارنامه مالیاتی است که چهار ماه بعد از به پایان رسیدن سال تجاری، لازم است که تحویل سازمان امور مالیاتی داده بشه. تهیه کامل اظهارنامه، مطابق با صورت های مالی و ارائه رویدادهای مالی در تاریخ دقیق وقوع آن و طبق استانداردهای حسابرسی و در بخش حسابداری انجام می پذیرد که این امر وظیفه بازرس ارشد در رشته حسابداری می باشد.
در شرایطی که موسسه ای فعالیت نکند، لازم است مالک آن مدارک قانونی مربوط به دفاتر روزنامه و کل پلمپ شده را دریافت کنه و اظهارنامه مالیاتی را در بازه زمانی معین شده ارائه کنه تا شامل جریمه عدم ارائه اظهارنامه نشه.

ثبت نام و تدوین اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده:

یکی از مباحثی که مربوط به بخش خدمات مالی مؤسسات حسابداری و حسابرسی است آماده کردن و تدوین اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده و واریز آن در مهلت مقرر و نام نویسی سیستمی، می باشد. از ضروری ترین تکالیف سالانه سازمان های اقتصادی – مالیاتی، وصول گواهی ارزش افزوده است. طوری که وصول گواهینامه ارزش افزوده در بعضی اوقات به تسویه صورت حساب های وضعیت پایانی پیمانکاران به بستگی دارد. دریافت این گواهینامه در حوزه خدمات مالی مؤسسات حسابداری و حسابرسی می باشد.

امیدواریم با موضوع ارسال اظهارنامه ارزش افزوده تا حدودی آشنا شده باشید

برای ارسال هرگونه پرسش در حوزه مالیاتی می توانید از طریق صفحه اینستاگرام شرکت راد سوالات خود را به ما دایرکت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست