?> معافیت معالیاتی شرکت های تازه تاسیس - راهبرد ارقام دانا

معافیت معالیاتی شرکت های تازه تاسیس

قبل از هر کاری، صاحبان یک شرکتی که می خواهد تازه تاسیس شود باید برای دریافت کد اقتصادی ۱۲ رقمی شرکت خود اقدام نمایند. چون کد اقتصادی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی که می خواهند فعالیت اقصادی انجام دهند ، ضروری است. از لازم بودن ثبت کد اقتصادی در تمام فرم ها، صورت حساب ها و اوارق مالی شرکت تازه تاسیس نباید غفلت کرد. پس از اینکه شرکت ثبت و کد اقتصادی دریافت شد باید حوزه مالیاتی خود را مشخص کنید.
پس از انجام اقدامات که با آنها اشاره شد باید اظهارنامه مالیاتی سال اول خود را تهیه کند. شرکت تازه تاسیس اگر حتی در سال اول هیچ گونه فعالیت اقتصادی مفیدی هم نداشته باشد ، باز هم موظف به تهیه اظهارنامه مالیاتی هست، برای این که بعدها گرفتار جریمه های هنگفت مالیاتی نوشد و نیز بتواند از معافیت های و بخشودگی های مالیاتی استفاده کند باید اظهار نامه مالیاتی را تهیه کند.

همچنین بدانید:

معافیت های مالیاتی در سال ۱۴۰۱ را بشناسید

چه شرکت های تازه تاسیس از معافیت مالیاتی برخودار می شوند؟

شرکت های فعال که در زمینه کشاورزی که درآمدشان از راه کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش ماهی، زنبور عسل و طیور، صیادی و ماهیگیری، احیای مراتع و جنگل ها، باغات و باغستان ها و غیره که این دسته از فعالیت ها به طور کلی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و نیاز به پرداخت مالیات ندارند.
واحدهای تولیدی یا معدنی که فعال در بخش خصوصی یا تعاونی و مجوزشان از سال ۱۳۸۱ به بعد صدور گردیده از تاریخ شروع بهره برداری تا ۸۰ درصد و به مدت ۴ سال از پرداخت مالیات معاف هستند و مالیاتی پرداخت نمی کنند. البته در مناطق کمتر توسعه یافته امکان معافیت مالیاتی شرکت های ذکر شده تا ۱۰۰ درصد نیز وجود دارد.
شرکت هایی که دارای برند می باشند، برای ثبت برند نیاز به پرداخت مالیات نیست و مطابق قانون اداره مالکیت صنعتی ثبت برند معاف از پرداخت مالیات است.
شرکت های ایرانگردی و جهانگردی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مجوز می باشند نیز مشمول معافیت مالیات ۵۰ درصدی قرار گرفته اند.
اگر در تهران قرار دارید و قصد ثبت شرکت تازه تاسیس را دارید، باید بدانید شرکت های که تعاونی و خصوصی هستند و حداکثر ۵۰ کارگر که در محدوده آبریز تهران قرار دارند اگر محل کار خود را به محدوده ۱۲۰ متری تهران منتقل کنند، تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

آیا میدانید:

جرایم مالیاتی بر ارزش افزوده چگونه است؟

کسانی که کارهای فرهنگی انجام می دهند ، باید بدانند که شرکت های تعاونی و خصوصی دولتی و شبه دولتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در امور انتشارات و مطبوعات فرهنگی و هنری فعالیت می کنند از پرداخت مالیات معاف می باشند.
فعالان فرهنگی و موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی که درآمد اصلی شان از طریق برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی، نشر کتاب است از پرداخت مالیات معاف هستند و در نهایت واحدهای تولیدی صنفی و حقوقی نیز به مدت ۵ سال هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند و اگر در مناطق محروم باشند این مدت به ۱۰ سال افزایش پیدا می کند.

همچنین بخوانید:

محاسبه مالیات حقوق و مزایا در سال ۱۴۰۱

امیدواریم با مطالعه این مقاله کوتاه به سوال “معافیت معالیاتی شرکت های تازه تاسیس” پاسخ ساده ای داده باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاوره رایگان شرکت حسابداری راهبرد ارقام دانا استفاده کنید. صفحه رسمی اینستاگرام راهبرد ارقام دانا را نیز دنبال کنید
مشاوره رایگان: ۳۲۵ ۸۰ ۴۰ ۰۹۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست